30 Temmuz 2015 Perşembe

KGBT 12.Tur | Yaemin Yaman - Benim Küçük Gelinim | Yorum


Merhabalar, Benim Küçük Gelinim kitabıyla Kitap Gurmeleri Blog Turlarının konuk yorumcusuyum. Öncelikle ana karakterleri tanıyarak başlayalım :)

Asude henüz 16 yaşında güzelliğiyle ve iyi niyetiyle köyde dikkatleri üzerine toplayan ve kızının bu masumluğuna çamur atılmasını istemeyen bir baba tarafından bu yaşta evlendirilmek istenen bir genç kız. Sedat ise henüz askere dahi gitmemiş,annesinin ölümüyle erken yaşta olgunlaşan,Cemal Bey'in en büyük oğlu olan 16 yaşında küçük bir kızla evlenmek zorunda bırakılan bir delikanlı. Ve cenazeden sonra evdeki Songül bebeği bir bakıcıya emanet etmemek için büyük bir hızla kurulan yuva. Cemal Bey oldukça iyi bir adam, Asude'nin iyi niyetliliğine hayran oluyor ve onu evlilik için zorlamak istemiyor nitekim Asude de kendi isteğiyle Songül bebek için evlenmek istiyor.


"O seçimini yaptı, biz onu zorlamış olabiliriz ama kızım kendi seçimini kendisi yaptı!"


Kitabı okumaya başlamadan önce "bunda da klasik; adam istemediği bi kızla evlenir ve sinirini ondan çıkarır" dedim ama yanıldım iyi ki de yanıldım. Sedat Asude'ye oldukça saygı duyuyor ve evdeki bütün çalışanların da ona saygı duyması için elinden geleni yapıyor. 

"Bundan sonra bu evin hanımı Asude'dir. Onun hakkında tek kötü söz söylediğinizi duyarsam kim olduğuna bakmadan kendisini kapıya koyarım. Onun ağzından çıkan her söz benim ve Cemal Bey'in sözü olarak kabul edilecek!"


Ayrıca Sedat gerçekten çok olgun bir delikanlı. Yazar başta yaşının 16 olduğunu belirtmese 25 -28 yaşlarında olduğunu düşünürdüm. Çünkü tavırlarını,sözlerini,davranışlarını 16 yaşındaki birinden beklemiyorsunuz. Asude ise şaşılacak derecede iyi niyetli ve fazlasıyla ince düşünen bir genç kız. 

"Tuzlu ayran vücuttaki zehri atar! Bugün hava çok sıcaktı!"


Çiftimiz günler geçtikçe birbirlerine alışmaya başlıyorlar. Sedat'ın Asude'den gözlerini alamaması, Asude'nin Sedat'ın yanında delice heyecanlanması derken aşk kaçınılmaz oluyor tabi ki ve Melek adında güzeller güzeli bir kızları oluyor :)

"Sedat onun gülümsemesi ile bile bu kadar heyecanlanırken kendisine masum bir şekilde de olsa dokunması ile kalp krizi geçireceğini düşünüyordu."

Sayfalar ilerledikçe bir olay bekliyorsunuz yok her şey böyle güllük gülistanlık gitmez kesin bir şey olacak diyorsunuz ve yazar hiç beklemediğiniz anda size bir sürpriz yapıyor. Her şeyin olmasını beklerdim de bunu gerçekten beklemezdim. Bir an kendimi Asude sandım ve içim öyle acıdı öyle büyük bir şoka girdim ki bir 10 dakika ağzım açık sayfaya baktım kaldım. Şu an çok zor tutuyorum kendimi size spoiler vermemek için,ama iradem kuvvetli ve size spoiler vermiyorum :)


"Bakışlarındaki ifadede nefret ya da başka bir duygu yoktu. Bomboş... Kendisine yöneltilen bakışlarda sadece boşluk vardı."

Ah Sedat sen naptın! 

"Asude gitmek isterse gidebilir ama kızım hiçbir yere gidemez! Gidecekse Melek'i geride bırakarak gidecek! Herkes duysun ve bilsin, Asude bu evden benden izin almadan çıkarsa önce onun çıkışına göz yumanları bu evden yollarım. Bu evden bir kez çıktın mı bir daha giremezsin. Melek benim kanımdan... Kızımı kimse bu evden dışarıya çıkaramaz, annesi bile!"

Asude öylesine büyük acılar çekiyor ki insanın okurken yüreği parçalanıyor ve o satırları okurken gözünüzden düşen yaşlara engel olamıyorsunuz. Öylesine güçlü bir kadın ki yaşadığı her şeye göğüs gerip kızı Melek'in ve Songül'ün mutluluğu için uğraşıyor. Bu durum uzun yıllar boyunca devam ediyor ve gerçekler bir türlü dile getirilemiyor taş olsa çatlar diye sitem ettiriyor insana.

Asude ve Sedat acı çekerken  bir tarafta da güzel bir aşk filizleniyor:) yazar ters köşe yapıp sizi şaşırtıyor hiç beklemiyorsunuz böyle bir aşkı önce üzülüp sonra kader işte diyorsunuz her şerde bir hayır vardır hesabı :)

"Genç kızın tek bakışı ... için yetmişti."

Üzgünüm şanslı oğlumuzun ismini veremem :)


Gün geçmiyor ki yeni bir olay daha olmasın. Ben ömrümde böylesine olaylı bir konak görmedim her güne yeni bir macera :) Tam bütün gerçekler ortaya çıktı derken konaktakiler yine acı bir olayla sarsılıyor.

"Elini karısının neresine koyacağına karar veremiyordu. Gözleri korkudan büyüyerek karısına baktığı o anda genç adam için dünya sanki durmuştu. Nefes almak bu kadar zor muydu?"

Bu talihsiz olaylar elbette son buluyor, Asude ve Sedat sonunda mutluluğu yeniden yakalayıp hayata güzel bir başlangıç yapıyorlar :)

"Teşekkür ederim... Çok teşekkür ederim. Bana harika bir hediye veriyorsun... Seni seviyorum!"

Çok şükür be Sedat :) Uzun lafın kısası ben kitabı beğendim, gerçekten severek okudum. Yazarımız olayları geniş bir zamana yaydığı için karakterler elinizde büyümüş, sanki kendi çocuğunuzmuş gibi hissediyorsunuz. Kitabın sonunda yine sürpriz bir aşk sizi bekliyor, bakalım Songül kızımız gönlünü kime kaptırdı (yine isim vermiyorum :) ). Kitabı gönül rahatlığıyla alıp okuyabilirsiniz, şimdiden keyifli okumalar :)


0 yorum:

Yorum Gönder