3 Nisan 2015 Cuma

2. Tur | Kıyıya Vuran Deniz Kabukları - Hannah Rıchell | Yorum ❤


                        KIYIYA VURAN DENİZ KABUKLARI | HANNAH RICHELL
Dorset sahilini dalgarıyla döven fırtınalı bir deniz ...Kayaların tepesinde gün ışığında beyaz duvarlarıyla adeta inci gibi parlayan bir çiftlik evi... Clifftops.
Burası Dora'nın bir zamanlar evim dediği yerdir.Şimdi ise Dora sevdiği adamla Londra'da yaşamaktadır ve içinde yeni bir hayat büyütmektedir.Ancak on bir sene önce yaşadığı o korkunç olaydan bu yana kendini bir türlü toparlıyamıyordur.Dahası kendini bir anne adayı olarak yeterli görmemektedir.
Daha fazla bu şekilde yaşayamayacağını anlayan Dora,geçmişiyle yüzleşmek için çocukluğunun geçtiği o eve döner.İstediği cevapları annesinden öğrenecektir.Fakat döndüğünde hiç bir şeyin eski masumluğunu korumadığını görecektir.Çünkü her ailede sırlar vardır ve bazıları sonsuza kadar saklanmalıdır.
Kıyıya Vuran Deniz Kabukları ihanet ve yalanlarla parçalanan bir ailenin umuda tutunuşunu anlatan muhteşem bir roman.

Merhabalaaaar. :) Kitap Gurmeleri olarak 2. tur kitabımız "Kıyıya Vuran Deniz Kabukları" yorumum ile karşınızdayım. :)

İlk olarak belirtmek isterim ki kitabımın giriş bölümünde ki intihar sahnesi beni çok etkiledi ve kitabı merakla okumamı sağladı.
Kitap karakterimiz Dora, aşık olduğu adam Dan'den hamile kaldığını öğrenir. Dora, geçmişinde yaşadığı ağır şeylerden dolayı henüz kendini çocuk sahibi olmaya uygun görmez ve sorunlarına çözüm bulmak üzere ilk olarak annesinin yanına, sonra annesinin ve daha sonra babasının yanına gider. Kısa bir süre kendisinden saklanan gerçekleri öğrenen Dora, artık geçmişinin gölgesinden yaşamaması gerektiğini farkına varır.

Dora karakterini çok sevdim ve Dora'nın geçmişinde yaşadıkları beni gerçekten çok üzdü. Özellikle ailenin dağılıp birbirinden tamamen kopması yüreğimi burktu.

Darmadağın olan bir ailenin sırlarla dolu öyküsü. Kitabın kurgusu muhteşemdi. Kitabın akıcılığı konusunda da yorum yapmama bile gerek yok. Yazarın anlatımını ve dilini gerçekten çok beğenerek okudum. Çeviri ve editasyon kısmına gelirsek de ben kitapta çok bir hata göremedim ve gerçekten başarılı buldum. Daha önce hiç Orkinos Yayınları'ndan kitap okumamıştm. Ancak bu kitaptan sonra rahatlıkla, hiç tereddüt etmeden bir Orkinos kitabı alıp okuyabileceğimi düşünüyorum.

Benim için en önemli olan şeylerden bir tanesi de bir kitabı okurken o kitabı kendimden bir parça olarak görebilmem ve kitaptaki duyguları hissedebilmemdir. Yazar, duyguyu bana fazlasıyla geçirdi ve bu beni çok memnun etti. Kitabı bitirdiğimde bu kitabın bana çok fazla şey kattığını düşündüm. Hepimiz biliriz ki, bazı kitaplar vardır ama kitabı bitirdiğimizde bir boşluğa düşer gibi oluruz. Ben de bu kitabı bitirdiğimde bir boşluğa düştüm ve keşke hiç bitmeseydi dedim. En önemlisi de bu kitabı okurken kendime bir şeyler katabildim ve bazı olaylardan kendime ders çıkarabildim. İhanetle ve yalanlarla bir ailenin nasıl paramparça olup birbirinden koptuğunu okuyorsunuz.

Şüphesiz okuduğum en güzel aile-dram hikayesi diyebilirim. Ben bu kitabı çok beğendim ve herkesin kitaplığında bulunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Kimi zaman yüreklerinizi burkacak, kimi zaman içinizi sımsıcak ısıtacak ve kimi zaman da sizi anlayamadığınız bir duygu seline boğacak bir drama öyküsü. Bu kitabı okurken bir çoğunuzun kendinden bir şeyler bulacağına eminim. Zaman kaybetmeden alıp okuyun derim. Hiç tereddüt etmeden tavsiye edeceğim bir kitap. :)


Her ailenin kendi sırları vardır.
Bazıları küçüktür, beyaz bir yalan söylemek veya başkasının çekmecesini
gizlice karıştırmak gibi. Bazıları daha ciddidir, sadakatsizlik ve ihanet gibi. Ve
bazı sırlar o kadar korkunçtur ki derin, karanlık bir yerde saklanmaları gerekir.
Bir kere günyüzüne çıkarlarsa, bir ailenin parçalara ayrılacağı kesindir.

Tideslar, sırlarla dolu bir ailedir. Dorset kıyı şeridinin üst kesimlerindeki
derme çatma aile evi, Clifftops’a dönerken, ailenin en küçük kızı Dora,
kendisi ve taşıyacağı yeni hayat için yeni bir başlangıç umar. Ancak uzun
süredir tutulan sırlar gerçekten affedilebilir mi? Affedebilseniz bile, yeniden
sevmeyi gerçekten öğrenebilir misiniz?


Kalbiniz affetse bile ruhunuz ihaneti unutup yeniden sevmeyi öğrenebilir mi?





Orjinal Adı : Secret Of The Tides
Yazar : Hannah Richel
Yayınevi : Orkinos Yayınları
Sayfa Sayısı : 584
Fiyatı :  20,00 TL
Çeviri : F.Bilge Atay

PUANIM: 
5 üzerinden,
 Yıldızlı 5 

1 yorum: